Stemmen av Jørgen Jæger

Utgitt på Juritzen forlag i 2012 og er bok nummer seks i serien om Cecilie Hopen og Ole Vik.

 

wpid-0050569141b31ed3a9a328c9b7e741c2.jpgJørgen Jæger har etablert seg som en av de mest leste krimforfatterne i Norge. Han siste utgivelse Fortielsen har nå ligget på bestselgerlistene siden utgivelsen. Jeg selv oppdaget Mr. Jæger som forfatter da han ga ut Monster i fjor. En av de mest spennende krimbøkene jeg leste i hele fjor. Fortielsen var nesten like god. Så nå har jeg begynt på tidligere utgivelser, men her hadde ikke biblioteket de tidligste utgivelsene inne, så da ble det Stemmen denne gang.

 

Fra baksiden av boken:

En biljakt i Fjellberghavn ender i katastrofe, og lensmann Ole Vik blir livstruende skadet. Hans kollega Cecilie Hopen blir kidnappet av de som forårsaket ulykken, og halvt bevisstløs blir hun vitne til et dobbeltdrap. Hun våkner på et sykehus i Drammen, uten å ane hvordan hun har kommet dit. Cecilie har delvis hukommelsestap. Det eneste hun husker om morderen, er hans uhyggelige stemme.

Snart skjer flere dødsfall i byen. Politiet mistenker at mannen de kaller Stemmen, eliminerer vitner – men vitner til hva? Og mens Cecilie selv kommer i ildlinjen, forbereder politiet seg på vakthold i forbindelse med en kontroversiell nobelprisutdeling. Cecilie aner en forbindelse.

Bli med Cecilie på jakten etter…Stemmen.

 

Stemmen - Jæger

 

Stemmen åpner med et brak, og fortsetter med spenning gjennom hele boken.

Det begynner med at en bil nekter å stoppe for kontroll i nabobygda og politiet i Fjellberghavn blir bedt om å stoppe bilen. Bilen nekter fortsatt å stoppe og kjører rett på lensmann Ole Vik. Han blir kastet opp i luften og faller til bakken med et brak. Cecilie tar den ene politibilen for å ta opp jakten på bildesperadoen.

Uten å vite hvordan det står til med sin avholdte kollega prøver hun å finne ut hvor bilen har forsvunnet.

 

Fra starten av boken, til den avsluttes etter over 500 sider, er det mange spenningstopper. Jeg for min del syns det var mest spennende med den voldtekstforbryteren som er med som jeg ikke har nevnt tidligere. Han er dog en biperson, men en som klarer å gjøre meg både forbannet og frustrert. Men det er dobbeltdrapet og jakten på Stemmen som er hovedhandligen i boken.

Vi følger Cecilie tett i denne boken, og blir godt kjent med flere av hennes sider. Ole Vik derimot er ikke en stor del av handlingen denne gang.

Siden jeg har lest de foreløbig to siste bøkene om Cecilie Hopen, så vet jeg jo også en del om hva som skjer med hovedpersonene videre, men til tross for dette, så var det en veldig spennende bok.

Gleder meg til å lese de resterende bøkene fra Jørgen Jæger. Det er mange biter jeg fortsatt mangler.

7 tanker på “Stemmen av Jørgen Jæger

  1. Nå må jeg snart få rotet meg til å lese Jørgen Jæger! Takk for påminnelse. Jeg får laste ned en ebok til jeg skal på ferie. Alle, deg inkludert, skryter jo av bøkene hans. Men, den som har noe tilgode venter vel kanskje ikke forgjeves. Heldigvis går ikke slike bøker ut på dato 🙂

    Liker

    • Det er aldri for sent å oppdage en ny forfatter 😊 Du får være litt smartere enn meg du da, og starte på en av de tidligere bøkene hans og lese de kronologisk. Man må ikke gjøre det, men man får nok mest spenning ut av det på den måten 😉
      Takk for hyggelig kommentar Marianne 💚
      ~Ann Christin

      Liker

  2. Har lest alle bøkene til Jørgen Jæger i kronologisk rekkefølge. Utrolig bra, venter bare på neste bok. Håper Ole Vik er med selv om han nå har sluttet som lensmann. 😊

    Liker

  3. Tilbaketråkk: Guden av Jørgen Jæger – My Criminal Mind

  4. Tilbaketråkk: Judasskuddet – Jørgen Jæger – My Criminal Mind

  5. Tilbaketråkk: Stor spenning fra Jørgen Jæger

Legg igjen en kommentar