Slå på ring – Frode Eie Larsen

Frode Eie Larsen er en norsk krimforfatter, bosatt i Larvik. Slå på ring er hans syvende krimroman om politietterforskeren Eddi Stubb. Tidligere har jeg lest og omtalt Du skal lide, Englefjær og På overflaten flyter vannliljene.

Omtale fra forlaget:

Det lyse håret hang løst, og flagret i den svake vinden. Ansiktet til jenta var frosset fast i evigheten.

Mens høststormene herjer, rystes det vesle stedet Helgeroa av en grusom forbrytelse. Idyllen slår sprekker, og i en bygd der alle kjenner alle, vokser mistro og splid frem. Vet man egentlig hva som skjuler seg bak lukkede dører? Kan man virkelig stole på naboen?

Eddi Stubb må manøvrere dunkle farvann, mens mørke skyer truer. Klarer han å finne løsningen, før gjerningsmannen slår til igjen? Sammen med sin nye makker, står Eddi overfor sin hittil mest spektakulære og komplekse sak.

Sjarmerende spenning

Krimsjangeren er fantastisk. Det er så mange måter å skrive en god og underholdende krim på. Og Frode Eie Larsen har virkelig levert en spennende og god krim. Jeg må si at jeg liker Eddi Stubb. Han virker som en lugn og fin fyr, så jeg syns det var veldig fint å lese om den herlige nye makkeren hans. Håper hun blir en stund.

Krimbøkene til Eie Larsen er ikke heseblesende spenning, men jeg føler likevel det er en god nerve og fremgang i historien. Det skjer hele tiden noe nytt, og man får god følelse for karakterene, også de som ikke har store roller i historien som blir fortalt. Jeg, som Bjørnebok, hadde en liten følelse av hvem som sto bak det hele, men likevel ble jeg veldig overrasket til slutt.
Den kriminelle bokverden har også skrevet en omtale av Slå på ring.

Tittel: Slå på ring

Utgitt: Oktober 2018

Forlag: Liv Forlag

Sjanger: Krim

Kilde: Lesereksemplar

Format: Heftet lesereksemplar

Antall sider: 391

Terningkast: 5

Denne omtalen ble skrevet på mobilen, da min pc virker akkurat når den vil selv. Og i kveld ville den visst ikke. Skal prøve å huske å legge inn linker i morgen.

5 tanker på “Slå på ring – Frode Eie Larsen

  1. Tilbaketråkk: Strålende mottagelse for Frode Eie Larsens "Slå på ring" / Forlagshuset

  2. Tilbaketråkk: Julegavetips 2018 – My Criminal Mind

  3. Tilbaketråkk: Anbefalte bøker 2018 | Debatt1

Legg igjen en kommentar