Ringer i vann av Harlan Coben

Orginaltittel: Live Wire
Første gang utgitt i 2011.
Min utgave er lånt fra Trøgstad Bibliotek.

image

Harlan Coben hadde i 2011, utgitt 19 bøker. Jeg har tidligere anmeldt boken Vær Hos Meg som er en frittstående krimbok. Nå har jeg lest min første bok om Myron Bolitar. Det er en serie bøker om agenten Bolitar og mysteriene og sammensvergelsene han havner borti.

Den tidligere tennisstjernen Suzze T kommer for å få hjelp av Myron. Hun er gravid, og etter at en anonym person har stilt spørsmålstegn ved hvem som er faren til barnet hennes, forvinner rockestjerne-ektemannen Lex.
Suzze, vil at Myron skal finne Lex, og også finne ut hvem det var som skrev den anonyme kommentaren på Facebook.
I første omgang, er det ikke vanskelig å finne Lex. Han befinner seg på en eksklusiv nattklubb i New York. Men da Myron snakkermed Lex, får han øye på sin svigerinne Kitty, som sammen med mannen hennes har snudd ryggen til Bolitar-familien i årevis. Kitty stikker av igjen, men Myron er fast bestemt på å finne både henne og sin bror.

Jeg hadde, før jeg leste om Myron Bolitar, hørt litt om disse bøkene. Noen elsker dem,  mens andre har sagt at de syns bøkene rett og slett var dårlige. Så da gjensto det å se hva jeg selv syns.
Det som slo meg først, var at hovedpersonen i boken virker som en totalt «likandes» fyr. Ingen alkohol, -eller dop-problemer, ingen veldig mørke hemmeligheter… Nå har jeg lest bare denne ene boken om han, men det er inntrykket jeg sitter igjen med.
Det andre som jeg syns var fremtredene i denne boken er humoren. Jegtok meg selv i å humre og le flere ganger gjennom hele boken. Virkelig en humor som passer meg.
Så er det spenningsnivået, det begynner veldig spennende da Myron finner Lex på det utestedet, og det fortsetter gjennom hele boken. Det er selvfølgelig ikke like spennende hele tiden, men Coben klarer å holde på leseren så man hele tiden har lyst til å lese videre.
Coben beskriver menneskene i boken så levende at man ser de for seg. Og med et veldig spennende persongalleri,  får det ikke blitt annet en bra.
Dette er en bok jeg gjerne anbefaler videre. Jeg regner med at jeg neste gang jeg er på biblioteket, låner med meg de første bøkene om Myron Bolitar.

2 tanker på “Ringer i vann av Harlan Coben

  1. Tilbaketråkk: På Grunn av Et Løfte av Harlan Coben | My Criminal Mind

  2. Tilbaketråkk: Vær på vakt av Harlan Coben | My Criminal Mind

Legg igjen en kommentar